Lunchseminarium: Vad är Upplevelseekonomin 4.0?

Välkommen på lunchseminarium om Upplevelseekonomi
den 19 november, kl 12:00-13:00 (enklare mingellunch från kl 11:30)

Det har gått drygt ett och ett halvt decennium sedan begreppet upplevelseekonomi (eng. Experience Economy) myntades. Innan dess talade i stort sett ingen om upplevelsemarknadsföring och ännu färre om ”Experience Management” eller ”User Experience”. Idén om att fokusera på konsumentens upplevelser fanns visserligen – mest hos marknadsförare och en del akademiker – men bara ett fåtal företag hade på allvar förstått nyttan av att arbeta med upplevelser ur ett systematiskt och strategiskt perspektiv. Idag är det många företag som arbetar aktivt med upplevelser och både möjligheter och utmaningar inom området är större än någonsin.

Under detta seminarium kommer ni att få höra Niklas Gustafsson, KTH Professional Education, svara på frågor som:

  • Hur arbetar framgångsrika företag med att skapa upplevelser idag?
  • Vari ligger svårigheterna och möjligheterna?
  • Hur kommer det att se ut i framtiden – i upplevelseekonomin 4.0?
  • Och hur påverkar detta dig och ditt företag?

Anmäla dig här >