Skapa Kundvärde i Världsklass

Head

För att vara framgångsrik i den starkt konkurrensutsatta stålindustrin, måste svenska företag fortsätta att utveckla ett ännu större värde för sina kunder. Det behövs ett starkt fokus, och nya sätt att leverera kundvärde i världsklass.

 Välkommen till en inspirationsföreläsning

Den 12 november kl 9:00-12:00, med efterföljande mingellunch

Lokal: Elmia Meetings, Elmiavägen 11, Jönköping

Under detta seminarium om erbjudanden kommer talare presentera insikter om hur man ska förstå kundernas värderingar, hur kundvärde kan integreras som en del av utvecklingen av anpassade erbjudanden samt hur man kan öka kundvärdesförsäljningen, bland annat.

Program:

9:00  Hur omsätter man tjänste-teorier i praktiken inom mindre företag?
Jesper Hess, CEO Managing Director PPM Industrial

9:30  Att utveckla industriella tjänster som skapar lojalitet och kundvärde
Biträdande Professor Daniel Kindström, Linköpings Universitet
Se Daniel presentera några tankar kring temat >

10:00  Att skapa attraktiva erbjudande utifrån kundvärde
Thomas Fuchs, Division Manager Industrial Segments at AGA Gas AB

10:30  Kaffe i Café SYD

11:00  Hur behöver säljorganisationen utvecklas för att kunna möjliggöra ökad kundvärdesförsäljning?
Professor Jacob Rehme, Linköpings Universitet
Jakob går igenom några grunder i kundvärdesförsäljning >

11:30  Value selling – hur får man kunderna att vilja köpa nya tjänster?
Tor Haglund, Independent Advisor
Se en teser av vad Tor kommer prata om här >

12:00 Mingellunch i Café SYD

 

Du som deltagare kommer att få med dig ett processmaterial med dig som bygger på talarnas inlägg.

Anmäl dig senast den 6 november till: info@mtcstiftelsen.se

 

Detta seminarium presenteras i samarbete mellan Metalliska Material och Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum

var-logolimpa-5002

deras-logolimpa-500            
  Logotype+text+droppeCMYK klippt

Copyright © Forskningsstiftelsen MTC
Alla rättigheter reserverade